عبدالناصر إختراع هيكل

TAFATEFO

هيكل، سيبك من هيكل ده حالة خاصة في التاريخ. رجل كان مفكر عبدالناصر، وهو اللي صاغ الفكر السياسي كله لـ عبدالناصر .. مظنش حد خد الدور ده أبداً. يعني أنا معتقدش ان علاقتي بالسادات وصلت زي علاقة هيكل بـ عبدالناصر. هيكل بـ عبدالناصر كان هو اللي بيفكرله، لدرجة انه يكاد يكون عبدالناصر من إختراع هيكل، بيقول على لسانه كلام في كل حاجه في الدنيا.

هيكل وعبدالناصر

1 تعليق على شاهندة مقلد : الإستهانة بالمصريين إهانة لمصر

  1. من مروةة لشهاندة يا قلبي لا تحزن

    خد بقى كمل على الخبر دة

    http://www.almasry-alyoum.com/article2.aspx?ArticleID=218541&IssueID=1463

    شاب مصرى أسقط عصابة دولية قبل قيامها بـ «عمليات تخريبية» فى ليبيا

    فى الوقت نفسه كانت السفارة تتصل بى للاطمئنان على وعلى اولادى من خلال عمرو بيه.. وبعد ٤ ايام تم القبض على الافارقة ومبلغ المليون يورو وجهاز صغير.. تلقيت اتصالا من عمرو بيه مستشار السفارة.. وقال: «سلمت العيال يا بطل.. هنعملك حفلة» وفى اليوم التالى.. حدث ما قاله عمرو بيه وقالوا لى ستأخذ ١٠% من قيمة المبلغ وكذلك ١٠ آلاف دينار من الحكومة الليبية..



    وبعد ١٠ ايام كنت انتظر المكافأة من السفارة او من الحكومة الليبية.. حضر الى اثنان من البحث الجنائى الليبى الى قسم شرطة: «ليه يا مصرى.. ما خبرتناش قبل سفارة بلدك بالعصابة.. انت الفرعون المصرى.. اللى صورك ملأت الصحف؟».. ولا اعرف حتى الآن عدد اللكمات والعصى الخشبية والركلات والإلقاء من مكان إلى آخر او حتى عدد الذين اعتدوا على.. كانت تصيبنى اغماءة واعود ليعود التعذيب والتكسير.. لم اشعر بشىء.. وجدتنى فى مستشفى الحوادث فى ابوسليم بطرابلس..

     

next next next